شرح وظایف یک پذیرشگر هتل

-         خوش آمدگویی و عرض احترام در بدو ورود و در طول اقامت مهمانان و به جای گذاشتن خاطره ای خوش در ذهن آنها و همچنین هماهنگی جهت welcome drink

-         پذیرش check in  دقیق ، حرفه ای مهمانان بر طبق رزرو درخواستی و کنترل کامل Guest registration form(G.R.F) و ثبت بر مبنای مشخصات

-         دریافت و کنترل مدارک شناسایی معتبر در حین پذیرش خصوصا کنترل دقیق گذرنامه و ویزای مهمانان خارجی

-         تحویل کی کارت به بل من جهت همراهی مهمانان و تحویل اتاق

-         مطلع نمودن بل من جهت گذراندن وسایل مهمان مقیم در اتاق جامه دان در صورت لزوم

-         عملکرد مناسب درقبال کار با نرم افزار هتل

-         کنترل مدت اقامت مهمانان در طول دوره بر مبنای رزرو گزارش مهمان overstay  به رزرواسیون

-         رسیدگی به نیازها و درخواست های منطقی مهمانان (طبق قوانین هتلی ) و حتی الامکان رفع نواقص موجود در طول دوره اقامت (مخصوصا میهمان VIP )

-         پاسخگویی محترمانه به تلفن های دریافتی از میهمانان

-         دریافت و ارسال پیام مهمانان به اتاق هایشان

-         ارسال و کنترل فرم مغایرت اتاق ها به خانه داری ( بطور روزانه )

-         حتی الا مکان کنترل تردد مهمانان مقیم و غیرمقیم و اطلاع رسانی سریع موارد مهم و مشکوک به مدیر فرانت آفیس یا مدیرداخلی

-         کوشش در حفظ نظم و رعایت آراستگی و بهداشت فردی در محیط کار

-         ارائه گزارش روزانه به مدیر فرانت آفیس و ثبت کلیه اتفاقات در دفتر گزارش در طول شیفت

-         آشنایی با محیط مجموعه داخلی هتل و راهنمایی های دقیق جهت بهره مندی بهتر مهمانان از مجموعه و تلاش برای متمایل کردن مهمانان جهت استفاده بیشتر از امکانات هتل و شراکت در سودآوری هتل

-         حضور به موقع در محل کار و دریافت کامل و دقیق شیفت ( حداقل زمان حضور 15 دقیقه قبل از شروع شیفت)

-         خویشتن داری و خود داربودن در شرایط حاد ودرمقابل اعتراض مهمانان و سعی در ایجاد آرامش و انتقال انرژی مثبت و دلگرمی به آن ها در زمان بروز مشکلاتی از جمله نبود اتاق مورد درخواست و خودداری از منتقل نمودن نواقص کاری بوجود آمده به مهمانان

-         آشنایی با راههای خروج اضطراری و توانایی کار کرد با کپسول های آتش نشانی جهت کمک رسانی به موقع در زمان وقوع حوادث

-         خود داری از تجویز هر گونه دارو و یا توصیه های غیرعلمی به مهمانان و در موارد بروز کسالت توصیه به مشاوره با دکتر on call هتل یا رفتن به نزدیک ترین درمانگاه

-         احترام به قوانین و رعایت ضوابط و مقررات هتل و پرهیز از هرگونه اعمال خودسرانه و خارج از حیطه اختیارات

-         تعامل و همفکری و همکاری کامل با همکاران مجموعه ( مخصوصا در زمان شیفت کاری